söndag 20 september 2009

Foto 177 - 298 Sport

Har varit på fotboll, 5 minuter!
Maken älskar denna sport i alla dess former.
Slank in de sista minuterna i lördags då Halmstad mötte Helsingborg på Örjansvall.
Alla har väl sett vilka objektiv en sportfotograf har.
Vi amatörer kan aldrig komma i närheten av de dramatiska närbilderna som proffsen levererar.

För skojs skull tog jag några foton där jag satt en bra bit från plan.
Detta foto tyckte jag blev lite rolig. Tänk så mycket rörelse och koncentration pga en liten boll!
Men var är den rackarn tro!

6 kommentarer:

  1. Jag är absolut okunnig när det gäller många sporter och däribland fotboll. Men jag beundrar verkligen hur spelarna behandlar bollen. Tänk att kunna nicka som de gör, t.om i mål! Jag gillar din bild, den är fartfylld och rolig fast någon boll ser jag ju inte ;)

    SvaraRadera
  2. Rajson då..förstår du inte tjusningen med fina pass med ett lag som är samspelta med drivet i steget ..med fotboll när den är som bäst..det gör jag :)

    Men du jag tycker du fångat känslan här även utan boll..

    SvaraRadera
  3. Fotboll är inget kul tycker jag, men du har verkligen fått till en härlig bild! Det är action i bilden och det är det ju sällan i fotboll ;-).

    SvaraRadera
  4. Jag förstår mig inte på fotboll, men din bild är jättefin.

    SvaraRadera
  5. Hej igen,
    du har något att hämta hos mig.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Det var en skön sportbild!
    Som sagt man behöver inte så supergluggar för att ta bra sportbilder. Det är äkta känsla i denna bilden, med mycket action och närvaro.

    SvaraRadera