torsdag 3 september 2009

Foto 168 - 84 Tomt

Riktigt höstrusk ute!
Vad kan vara mer värmande än att sortera alla foton från tågluffningen.
Minns alla sköna dagar nere i Italien.


Försöker jobba fram ett bra flöde i omhändertagandet av foton.
Har inte riktigt fått ordning på detta.
Stationära datorn är inne för formatering.
När den kommer hem ska jag börja om med foton.

Kanske blir det så här.
Samtidigt som jag tar in fotona in med hjälp av programmet "Lightroom" görs en backup kopia till en extern hårddisk.
Grovsortera bort "skräpet" och ge nyckelord till de som är kvar.
Nästa steg är att "framkalla" de foton jag vill använda.
Sortera de bästa i "album" med hjälp av Lightroom.
Köra över de färdiga fotona minst en gång i månaden till externa hårddisken nr 2,
Jag har skrivit det förr. Ha ALDRIG dina bästa foton bara på ett ställe!

Fotot ovan är från "vår" strand vid Monterosso, Chinque Terre, Italien.
Tomt och öde i väntan på badgästerna.



6 kommentarer:

  1. Spännande bild. Gillar hur du byggt upp den i flera skick. Godis i botten och frihet i toppen.

    SvaraRadera
  2. Var är alla människor?
    Det där med att sortera foton....är jag inte bra på.

    SvaraRadera
  3. Mycket tomt.
    Det låter som ett bra arbetsflöde. Tänk om jag kunde vara så disciplinerad.

    SvaraRadera
  4. Tomt på människor men mycket innehåll i bilden. Bra!

    SvaraRadera
  5. Snygg bild!
    Det låter som ett perfekt omhändertagande av bilder som ger ordning och reda...önskar att jag var lika ordentlig och disciplinerad.
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera