tisdag 16 juni 2009

Foto 128 - 146 Släktklenod

Har inte så mycket ärvda dyrgriper, men det lilla vi har är mig kärt.Detta lås sitter på en riktigt gammal kista från min svärfars sida.

Man kan se det lite grova hantverket. Tänker på vilken tid det måste ha tagit och forma alla detaljer.

Idag förvarar vi döttrarnas alla alster från skolan i den.

Ibland är ett stativ ett måste. Dåligt ljus tvingade mig att ha exponeringstid på flera sekunder för att få tillräckligt. Det fixar jag inte utan att skaka på hand.



3 kommentarer:

  1. Du det är lite härligt att ha en sådan gammal nyckel och kista..perfekt att förvara sådant i du..jag har ett skåp i hallen från 1893..med en likande nyckel i..jag har dukar i skåpet..
    Jag har en kista där oxå..det tillverkade min morfars bror när han skulle emigrera till staterna..men han kunde inte ta den med..han åkte...men hördes aldrig mer av..

    SvaraRadera
  2. Härlig tolkning av temat. Undrar vad som funnits bakom detta lås förr, det ser ut att vara väl använt!

    SvaraRadera
  3. Ett underbart vackert lås. Trevlig midsommar

    SvaraRadera