onsdag 5 augusti 2009

Foto 157 - 348 Vin



Var kan ett glas vitt vin smaka godare än på Riddarholmen med halva huvudstaden framför dig i solnedgången!?
Foto problem. Såg att bordet lutade och glaset med det. Men dryckens yta ligger ju parallellt med jorden.
Med andra ord så blir det snett. Har valt att försöka lägga beskärningen parallellt med vätskan.Skulle kanske följt glaset!?
Först störde det mig väldigt att det är lite snett. Men när jag funderar så får bilden mig att minnas bättre känslan att vi satt där lite på sniskan.

5 kommentarer:

  1. Aha...mmmm du tänker så ..du funderar och klurar på allt...så pass intressant det blir då..spegelbild och ytans paralella linje med jorden..me like...mmmm jag skulle gärna kunna komma bryta lite på den där ytspänningen mums..

    SvaraRadera
  2. Strunt i att bordet lutar. Innehållet i glaset är ju bäst! Både att se på och smaka, men smakar man för mycket försvinner ju den oerhört vackra speglingen du fångat! Läckert - ur flera synvinklar!

    SvaraRadera
  3. :D Inte gör det något att glaset lutar...
    Vilken härlig bild! Där fick du verkligen till det!

    SvaraRadera
  4. Tycker nog att bilder är mer intressant just för att innehållet i glaset lytar!
    Skön sommarbild!

    SvaraRadera
  5. Snyggt foto. Suveränt att kunna lokalisera bilden utan att bakgrunden tar över, utan bara syns sådär lagom i bakgrund och glas. Kul att läsa dina tankar kring fotandet. Ibland är det faktiskt så att det "icke perfekta" tillför något till bilden. Här tycker jag att det gör det.

    SvaraRadera