torsdag 9 juli 2009

Foto 142 - 45 Stol



Man ska aldrig gå ut utan kamera, eller hur.Motiv dyker upp där du minst anar det.



Detta foto är taget hos min frissa i väntan på att toningen skulle verka.
Satt där med min tidning och cappucino. Morgon ljuset strilade in så vackert över stadens takåsar.
Sen kunde jag inte låta bli och leka lite i Photoshop, det var länge sen sist.
Svart-vit konventering, lite brus och ett filter med struktur som jag hittade på Moderskeppet.se.
Tog fram färgen i stolens kuddar och lite sepia över det hela.
Nersvärtad kant.



Orginal bilden nedan .



4 kommentarer:

  1. Åh, jisses, vad fin bildbehandling! Precis perfekt för det fotot! Du har fått fram alla de speciella strukturerna i trägolvet och kuddarna på stolen. Verkligen snyggt!

    SvaraRadera
  2. Najs Rajsonajson...du är lite tokbra du...jag älskar Photoshop som du vet..vill oxå leka som du..ska ta och pröva..memorerar ditt recept här..

    Himmel vilken estet till Frissa du har..
    Du blir väl superfin hos henne kan jag tro..

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt och estetiskt, färger och ton är precis hur läckert som helst. Moderskeppet har mycket kul att erbjuda! Tack för dina ord i min blogg, de är alltid lika trevligt att läsa. Läser med glädje dina reseberättelser på "Rajson lite av varje"
    Ha en riktigt bra dag! Anna Carin

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt redigerat!!
    Du har grungat bilden och åldrat den på ett vackert sätt. Att sedan plocka fram kudden ton är pricken över i:et!

    SvaraRadera