onsdag 25 februari 2009

Foto 41 - Lager ( 167 )

Lager?
Jo, detta är ett tjockt lager med mossa på nedfallna grenar!
Detta är ett sådant foto som bara blev till helt oplanerat.
Gick förbi grenen på marken på väg ut till lilla holmen i efter middags.
På vägen tillbaka såg jag den igen, gick förbi men vände efter 10m.
På något sett kände jag på mig att det fanns något där.
Blev mer spännande än jag vågade tro.
Oftast är det tvärtom.
Jag ser ett objektiv som jag tror blir spännande på foto, och så blir man SÅ besviken när det visar sig vara helt ointressant!

10 kommentarer:

  1. Mmm, vilken mysig mossa. Det syns verkligen hur otroligt mjuk den är. Jättefint fotograferad dessutom!

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackert! Så fint fångat av dig. Ofta ska man lyda den där för ingivelsen att ta en bild för hur många gånger har inte jag gått tillbaka för att jag ångrat mig:)

    SvaraRadera
  3. Tänk att mossa kan vara så vacker, och mjuk är den också.

    SvaraRadera
  4. Det gäller att fånga nuet, mossa är en intressant liten värld.
    Fin och intressant bild

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen mej i det du skriver. Ibland gäller det även andra saker i livet.
    Det här fotot gillar jag verkligen! Ståndarna (om det nu är ståndare..?) här är så läckra! En del saker gör sej bättre på foto än i verkligheten. Så är det nog med de här. Ursnyggt! Ta med det på utställningen!

    SvaraRadera
  6. Bra att du vände. Jag känner igen det där, man går förbi och tänker att det där.. kanske, och då är det viktigt att vända tillbaka och ta bilden. För det kan bli något. I detta fallet en fin bild.

    SvaraRadera
  7. Det är nog ofta så, de bilder som är helt oplanerade blir bäst :) Det har hänt mig också flera gånger.
    Din bild är väldigt vacker, det behövs inte så mycket för att få till det, även mossa duger :)
    Färgerna är härliga och ljuset är vackert.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  8. Jo, det är bättre att prova fota än att komma hem och ångar att man aldrig tog den bilden.
    Jag tycker det är så himla fint den där moss- och lav världen.
    Men man måste ner och krypa för att se
    - eller så får man låta en fotograf som du och jag göra jobbat så får andra bara njuta.

    /MB

    SvaraRadera